Master
Integrative Gestaltung Masterstudio

Gabriela Schenner

Beyond the smile — Design of a campaign to raise awareness about depression

«Beyond the smile» ist eine Kampagne für Menschen mit nahestehenden Personen oder Familienangehörigen, die an Depression leiden. Die Angehörigen wollen helfen aber sie wissen oft nicht, wie sie handeln sollen oder welche Massnahmen am geeignetsten sind. Was tun, ausser nett zu sein? Basierend auf «Duri», dem Maskottchen der Kampagne, wurden Kommunikationsinstrumente geschaffen, die emotionalen Barrieren durchbrechen und helfen sollen, den ersten Schritt zu unternehmen um professionelle Hilfe zu finden.

«Beyond the smile» is a campaign specially designed for people with loved ones or family members who are suffering from depression. The relatives want to help, but they often don’t know how to act or what would be the most suitable action to take. What to do beyond being nice? Based on «Duri», the mascot of the campaign, a set of communication instruments

have been created that break the emotional barriers and should help to take the first step to find professional help.

schennerg@gmail.com

Diese Seite wurde archiviert. / This page has been archived.